In opdracht van de 1e eigenaar is het casco gebouwd in 1976 door Kooijman en de Vries onder de naam Callista. In 1981 te water gelaten in Diemen. De 1e eigenaar heeft aan het schip gewerkt tot 1987. In 1987 verkocht aan de 2e eigenaar. Een Duitser. Hij heeft het schip laten afbouwen door de werfbaas Ted van Rijnsoever.
De 3e eigenaar heeft het schip gekocht in 2006 bij Van Rijnsoever te Deil, de voortzetting van Kooijman & de Vries. In april 2021 is het schip gekocht door de huidige 4e eigenaar. De reden van verkoop is dat de eigenaar momenteel 2 schepen bezit, waaronder een Visserman Schokker.
Momenteel wordt er een nieuwe motor ingebouwd. Werkzaamheden zijn voor 75% gereed. Kosten ca. € 25.000.
De laatste jaren is het schip binnen in de winter in een verwarmde hal gezet.
Het gehele onderwaterschip is in het voorjaar van 2024 in de grijze Hempel primer gezet en hierna voorzienn van een zwarte laag Hempel Classic anti fouling. Werkzaamheden uitgevoerd door Kooistra, Akkrum. Factuur aanwezig.
Al het staal beneden en boven de waterlijn is geschilderdv door Pieter Bouwe, in april 2021.
Integrale schilderbeurt Groothuis & Co, Elburg 2015
Al het staal en houtwerk geschilderd in 2008 in Woudsend
De motor is gekocht op 21 september 2023 met diverse onderdelen voor € 12.747,53. Facturen aanwezig.
Startaccu 95Ah van 17-04-2024. Factuur aanwezig van € 262,53. Serviceaccu van 225Ah van 2018.
Nieuwe schroefas juli 2024.
2 zonnepanelen aangebracht in maart 2024 voor € 2.162,26. Factuur aanwezig.
Diverse blokken en vallen, 2021.
Nieuwe rvs staalkabel 3 mm voor mastlier van aprii 2024. Factuur aanwezig.
Nieuwe zwaardhoezen, hoes mast- en ankerlier en hoes koekoek juli 2024.
Wintertent MIedema, Heeg, 2021
Zomertent van Deetman, Elburg, 2017
De ketting van de ploeganker is 35 meter. Voor de laatste 3 meter zijn schakels rood geschilderd. De ketting wordt gestopt door een grote harp.
Het reserveanker is een klapschaaranker met 15 meter lijn. Het reserveanker zit onder de bank in de salon.
Diverse afsluiters en huidafvoeren vervangen, Loedeman, Elburg, 2019.
Verbetering gasbun + vervanging gasleidingen, Pieter Bouwe, Heeg, 2021
Nieuwe stalen ankerbak gemaakt in 2023.
Nieuw brons waterfilter april 2024.
Merk: | Vreedenburgh Schokker |
Type: | 10.75 |
Lengte (m): | 10.75 |
Breedte (m): | 3.75 |
Diepgang (m): | 0.80 |
Doorvaarthoogte (m): | 12.00 |
Conditie: | used |
Bouwjaar: | 1977 |
Prijsstelling: | prijsopaanvraag |
Rompmateriaal: | steel |
Verkoopplaats: | Verkooploods Goliath Sneek |
Land: | NL |
Bootnaam: | Brakzand |
Besturing: | Single |
Kuip: | Ja |
Kleur romp: | Black |
Rompnummer: | 621 |
Bouwplaats: | Kooiman & De Vries, Deil |
Merk: | Volvo Penta D2-50 ZF25 2024 |
Motorstart: | electric |
Aantal cylinders: | x 4 |
Inhoud tank (l): | 150 |
Slaapplaatsen: | 6 |
Toilet: | Ja |
Koelkast: | Ja |
Oven: | Ja |
Verwarming: | Ja |
Grootzeil: | Ja |
Rolsysteem voorzeilen: | Ja |
Kaartplotter: | Ja |
Hendrik Bulthuisweg 2
8606 KB Sneek
Friesland / Nederland